Bangkok! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Dorien Beijk - WaarBenJij.nu Bangkok! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Dorien Beijk - WaarBenJij.nu

Bangkok!

Door: Dorien Beijk

Blijf op de hoogte en volg Dorien

31 Januari 2016 | Thailand, Bangkok

Goedemiddag allemaal!

Dit keer een verslag uit Bangkok! Een stad met ruim acht miljoen inwoners, gevestigd op de oostelijke oever van de Menam, vlak bij de Golf van Thailand. Hier vandaan zal ik de komende tien weken mijn verhalen doen zodat jullie op de hoogte blijven van mijn avonturen in Azië. Dat ik veel zal meemaken lijkt een understatement aangezien ik in de paar dagen dat ik hier nu zie al ontzettend veel heb meegemaakt.

Ik begin nog even bij het begin. Vrijdagavond had ik mijn afscheidsfeestje op Terschelling. Dit was echt heel erg gezellig en ik heb veel lieve kadootjes gekregen. Het was echt een feest met lekker drinken en eten en feesten tot diep in de nacht. Pas na half vier zijn we richting bed gegaan. Zaterdag was echt mijn aller-allerlaatste dag op Terschelling. Dit was wel even gek aangezien ik vanaf juni ongeveer elke week hier minstens drie dagen hier te vinden was.

Maandagmiddag ben ik vertrokken vanaf Schiphol nadat lieve mensen me hadden uitgezwaaid :-) Rond 06:30 (lokale tijd) kwamen we aan in Bangkok. Hier werden we opgehaald met de taxi die geregeld was vanuit het hotel. Deze taxi had niet gerekend op vier personen inclusief (heel) veel bagage, dus na wat onderhandelen kregen we er een tweede taxi erbij.

Nadat we hadden ingecheckt bij het hotel moesten we nog een aantal uur wachten tot de de kamers in mochten. Deze tijd hebben gebruikt om de straten te verkennen en capocinno te drinken bij mensen die dit kennelijk maar gek vonden. Vervolgens mochten we de kamers in; deze zijn echt super mooi en luxe! Ideaal om deze periode te beginnen. Daarna hebben we heerlijk gezwommen in het evenluxe zwembad (zie foto’s hieronder). S’avonds hebben we gegeten bij een lokale eetgelegenheid. Dit was een primitief restaurantje met alleen maar lokale mensen, super leuk om hier tussen te zitten! Het eten is hier spot goedkoop, voor (omgerekend) €1,25 had ik een complete maaltijd inclusief drinken.

Woensdag hebben we het Lumphini park bezocht, hier hebben we allerlei beesten gezien, van slangen tot leguanen. Vervolens hebben we weer even gezwommen en s’avonds hebben we een ander deel van de stad bezocht waar het erg druk was! Hier waren allerlei kraampjes op straat die echt werkelijk alles verkochten (zie foto’s hieronder).

Donderdag stond in het teken van de fietstocht van Co van Kessel. Deze vijf uur durende fietstocht bracht ons op allerlei plekken van Bangkok; van kleine steegjes tussen de locals tot plantages waar bananen, mango’s en papaja’s groeien. We hebben ook een tempel bezichtigd waar een hele grote gouden boeddha in was te zien (Wat Traimit), hier moesten uiteraard de schoenen uit en schouders en knieën bedekken. We kregen onderweg een heerlijke lunch waar we meteen alle lekkernijen van dit land hebben gegeten. Met alle fietsen in een boot zijn we de rivier over gestoken waar we de stad vanaf het water konden bezichtigen. Al met al hebben we heel veel mooie dingen gezien en een beter beeld gekregen van deze miljoenenstad.

Vrijdag vertrokken we naar Rangsit, Rangsit ligt bovenin Bangkok. Ik denk dat het wel een onderdeel is van Bangkok, maar dat Rangsit de streek aangeeft. Helemaal zeker weet ik dit niet. Het heeft in elk geval een totaal andere sfeer. Hier is meer natuur te zien en alles is ruimer opgezet. We verblijven deze tien weken in Villa Sita; een groot gebouw waar alleen maar studenten in zitten. We slapen met twee personen op één kamer. Ondanks dat de kamers allemaal erg verschillen qua kwaliteit, blijken wij geluk te hebben met onze schone en ruime kamer. Ik zit samen op de kamer met Minou; met haar heb ik ook een half jaar in Denemarken gewoond.

Zaterdag zijn we met z’n allen naar Koh Larn (Ko Lan) geweest, dit is een eilandje vlak bij Pattaya. We hadden de hele dag een taxibusje tot onze beschikking waardoor we voor een goede prijs naar Pattaya konden reizen en later ook weer terug konden komen naar Rangsit. Al met al hebben we deze dag langer gereisd dat het eiland kunnen bekijken, maar toch was het de moeite waard.

Vandaag (zondag) krijgen we een introductie van school en morgen begint mijn minor, ik heb er zin in!

Ik hou jullie op de hoogte,

Liefs uit Bangkok


  • 31 Januari 2016 - 08:13

    Annelies:

    Leuk verhaal hoor! En leuke dingen doe je allemaal! Geniet ervan:) X

  • 31 Januari 2016 - 15:10

    Papa:

    Mooi om te lezen!

  • 31 Januari 2016 - 19:07

    Johan:

    Hoi Dorien. Ik heb eindelijk je site gevonden en je boeiende verhaal gelezen. Dat je in zo'n korte tijd al zoveel kan zien en beleven is wel bijzonder. Geniet van je tijd daar en ik blijf je volgen. xx

  • 02 Februari 2016 - 14:43

    Ingrid:

    Hallo Dorien. Leuk om met jou mee te reizen via deze verslagen:) Ik verheug me op het vervolg. Groetjes uit het koude noorden. xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dorien

Komend half jaar houd ik iedereen via deze blog op de hoogte van de dingen die ik ga meemaken omtrent mijn minors in Azië.

Actief sinds 30 Juni 2010
Verslag gelezen: 570
Totaal aantal bezoekers 35186

Voorgaande reizen:

25 Januari 2016 - 24 Juni 2016

Mijn minors in Azië

30 Juni 2011 - 30 Augustus 2011

werken in cherso

28 Augustus 2010 - 23 Januari 2011

Stage in Denemarken

04 Juli 2010 - 22 Augustus 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: