Tweede week op Bali - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Dorien Beijk - WaarBenJij.nu Tweede week op Bali - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Dorien Beijk - WaarBenJij.nu

Tweede week op Bali

Blijf op de hoogte en volg Dorien

23 April 2016 | Indonesië, Denpasar

De tweede week op Bali zit er alweer bijna op!

Op school is het allemaal leuk, we hebben vier grote opdrachten die centraal staan de komende (nu nog) acht weken. Eén van deze opdracht is dat we een marketing strategie moeten maken voor een bedrijf dat hier gevestigd zit op Bali. Daarnaast moeten we een brandboek maken voor een nieuw bedrijf, een StudieLed seminar moeten organiseren en onze lessen worden als laatste ook nog beoordeeld op participatie, professionaliteit en voorbereiding. Al met al is er genoeg te doen en heb ik er zin in! Ik kan jullie ook al melden dat ik mijn moduul in Thailand heb gehaald! Dit met de cijfers: 6 ; 6,3 ; 7,5 ; 8,3!

Naast deze verplichte onderdelen krijgen we ook veel informatie over de geschiedenis met Indonesië en hoe dit tijdens en na Nederlands Indie is gegaan. Ook wordt de situatie van nu besproken i.v.m. IS en de aanslagen van tien jaar geleden. We krijgen trailers te zien van films die goed zijn om te kijken en er worden artikelen geplaatst voor wie er interesse in heeft. Kortom, de school lijkt ons hier echt informatie te willen overbrengen.

Vooralsnog is de school hier op Bali echt leuker dan in Thailand. De leraren (die overigens bijna allemaal Nederlands zijn) zijn wat jonger en stellen de studenten centraler dan het les-systeem en dat is erg prettig! Ik heb hier wel een voorbeeldje van. Afgelopen week woensdag hadden we op het programma staan dat we een fieldtrip naar een marketing museum hadden. Normaal moeten we in uniform, maar de leraar die mee ging vertelde ons dat het hem niet zoveel uitmaakte, zolang we maar netjes gekleed waren. Eenmaal aangekomen in Ubud bij het Marketing museum bleek deze niet open te zijn. Typisch Indonesisch aangezien de leraar de vorige dag nog contact met ze had gehad. Na een klein kwartiertje besloot de leraar ons mee te nemen naar een markt om wat te gaan winkelen zodat hij in de tussentijd iets kon verzinnen.

Na een uurtje verzamelden we ons weer en bleek dat het museum nog steeds niet open was en ook niet open ging! Al snel kwam de leraar met de oplossing om met z’n allen naar het monkey forest te gaan, deze was hier toch in de buurt en zo hadden we niet voor niks een uur in de bus gezeten! Dus we hebben die dag in plaats van marketing, veel aapjes gezien! :-)


Het hotel waar we in leven in vooral erg mooi en luxe ten opzichte van Thailand. Elke dag worden onze kamers schoon gemaakt, krijgen we schone handdoeken, flesje water en wanneer er iets aan de hand is met de kamer wordt dit binnen een dag geregeld. Het zwembad dat bij het hotel is, zwemt heerlijk en daar wordt dan ook vaak gebruik van gemaakt.

Minou en ik hebben samen een scooter gehuurd zodat we de dingen hier in de buurt wat makkelijker kunnen opzoeken. Het is wel even wennen om hier te rijden aangezien het best druk is, maar toch went het snel. De beste tip die ik kan geven is om vooral niet te veel na te denken over verkeersregels maar gewoon mee te rijden met het verkeer.

Verder heb ik qua uitstapjes nog niet zoveel gepland, maar dat komt ook omdat we hier in een leuk deel van het eiland zitten en dus niet perse er op uit te hoeven om leuke dingen mee te maken.

Ik hou jullie op de hoogte!

Liefs uit Bali.

  • 23 April 2016 - 21:48

    Johan Beijk:

    Op de eerste plaats gefeliciteerd met het behalen van je module in Thailand, mooie cijfers ook.
    Zo te lezen heb je het aardig naar je zin op Bali maar ook heel veel te doen voor de school in zo'n korte
    tijd. Dat ze niet altijd de afspraken nakomen zoals bij dat museum is voor mij wel erg herkenbaar.
    Verder aardige mensen en een mooi land, geniet er van en tot het volgende verhaal.

  • 24 April 2016 - 15:45

    Carla:

    Wauw! Mooie verhalen en mooie belevenissen!

  • 24 April 2016 - 22:57

    Annelies Beijk:

    Leuk leuk leuk!

  • 29 April 2016 - 22:49

    Aryanne:

    Hey lieve Dorien!

    Wat goed om te lezen dat je de vorige module hebt gehaald! Toppieee!
    Haha heb je ook minder school? Ik hoorde van Lieke dat het echt veeeel chiller is! ;-)

    Gaan jullie ook veel opstap? ;-)
    Wij hebben natuurlijk net Koningsdag gehad, was weer erg leuk!
    Ik hoorde dat jullie ook Koningsdag gingen vieren, of heb je daar niet aan mee gedaan?

    Nou lekker genieten en tot snel!! (8 weken is zo voorbij, jippie voor de thuisblijvers!!:-))

    Xxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dorien

Komend half jaar houd ik iedereen via deze blog op de hoogte van de dingen die ik ga meemaken omtrent mijn minors in Azië.

Actief sinds 30 Juni 2010
Verslag gelezen: 199
Totaal aantal bezoekers 35180

Voorgaande reizen:

25 Januari 2016 - 24 Juni 2016

Mijn minors in Azië

30 Juni 2011 - 30 Augustus 2011

werken in cherso

28 Augustus 2010 - 23 Januari 2011

Stage in Denemarken

04 Juli 2010 - 22 Augustus 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: