2e week - Reisverslag uit Herning, Denemarken van Dorien Beijk - WaarBenJij.nu 2e week - Reisverslag uit Herning, Denemarken van Dorien Beijk - WaarBenJij.nu

2e week

Door: Dorien

Blijf op de hoogte en volg Dorien

13 September 2010 | Denemarken, Herning

Hallo allemaal!
Hoe gaat het in Nederland?
Ten eerste wil ik jullie bedanken voor de lieve reacties, erg leuk om te lezen dat mijn verhalen ook daadwerkelijk gelezen worden!

Hier in Denemarken loopt alles voorspoedig. We zijn deze week 5 dagen naar school geweest, waarvan 1 TEKO-dag.

We zijn de hele week met het project bezig geweest. Af en toe kregen we een workshops over manieren van presenteren, of om goed in groepen te werken. We zijn goed opgeschoten met het project, en ik heb wel vertouwen in de presentatie woensdag.

Vrijdag hadden we TEKO-dag. Het thema was Country's. Wij waren het land China. Dat werd dus stokjes in het haar (niet voor mij, hahah!). Ook gingen we in het zwart gekleed..:P Lipjes rood geverft, en we konden op pad. Jammer genoeg regende het die ochtend, dus gingen we met de bus. Het grappige was dat huisgenootjes van ons het land Frankrijk waren, dus we waren een mooi stel met z´n allen.

De hele dag hebben we grappige spelletjes gedaan, en we deden allemaal erg fanatiek mee. We wonnen bijna alle spelletjes dus dat was erg leuk! Er werd ook goedkoop bier en breezer verkocht, wat het gevolg had dat we om 10 uur onze eerste breezer dronken.. Het werd een leuke dag! Om een uur of 2 was het afgelopen. Nouja, op school was het feest afgelopen, maar in het dorp ging het nog even door.. Daar zijn we s´avonds dus nog even heen geweest. Allemaal party tenten,vuur en gezellige muziek.

De volgende dag hadden we een kroegen/ cultuur tocht..
We hadden ons verzameld bij een postkantoor, en daar werden wat dingen uitgelegd. Onder anderen dat er tijdens de tocht een spel gaande was. 1 persoon had een onderbroek op z'n hoofd. Die was voor dat moment de beste van het groepje. Je kon diegene uitdagen voor een spel (die je zelf mocht verzinnen) en als de andere won, mocht die met de onderbroek op z'n hoofd lopen. En was die (tijdelijk) de beste van het groepje. Het begon eerst vrij onschuldig.. Iemand had ‘de onderbroek’ uitgedaagde om zo snel en mooi mogelijk, 1 hand te nagel lakken. Dat was vrij hilarisch aangezien het 2 mannen waren! Daarna kwam de uitdaging om zo mooi mogelijk te dansen, erg grappig allemaal!

Later werd het wat heftiger. De jongen met de onderbroek op zijn hoofd daagde een meisje uit om zoveel mogelijk de kleren uit te doen. We stonden op de hoofdstraat, en opeens vlogen de kleren in het rond! Even later stonden er opeens 2 (bijna) naakte mensen op straat! Het meisje had gewonnen, maar de gezichten van de voorbijgangers was eigenlijk nog het leukste!
Nu dachten we dat we wel de ergste uitdaging gehad hadden, maar niet was wat het leek.. De uitdaging ging weer tussen het jongen en het meisje, en de jongen daagde het meisje uit om haar hoofd kaal te scheren! Ze twijfelde wel even, maar toen eerst de jongen werd kaal geschoren, kon ze natuurlijk niet achter blijven!! Dus aan het eind van de dag hadden we 2 kale mensen in ons groepje!

Nu moet je niet denken dat dit normaal was. Want dit was voor het eerst dat de uitdagingen zo ver gingen! S’avonds zijn we nog ergens wezen eten met z’n allen, en toen zijn we natuurlijk nog uit geweest. Al met al was het dus een zeer geslaagde dag!

Verder zijn we fanatiek in spelletjes spelen. Deze week hebben we de pooltafels ontdekt, en hebben we druk geoefend. Ik ben nogal sociaal in het poolen aangezien in meestal de zwarte bal er al snel in speel. Verder leven we met het poolen nog veel in illusies. (‘’ Ooh, wat zou dat een mooie bal zijn geweest’’ of ‘’ Ai, als ik hem nou iets harder had geraakt, was die erin geweest’’) Maar oefening baart kunst laten we maar zeggen.


Gisteren avond zijn we voor het eerst wezen sporten. We ontdekten een soort van sportzaal in ons gebouw, dus daar hebben we direct gebruik van gemaakt. We zijn wel van plan om het vol te houden, maar of dat lukt is een 2e natuurlijk..

Het weer is redelijk goed hier, ik hou me taai, en tot de volgende keer! :)

Dorien

  • 13 September 2010 - 17:36

    Annelies:

    Zo zo, wat een verhalen allemaal! Maar nog even een vraagje: what the fuck is TEKO?:P

  • 14 September 2010 - 14:21

    Jezusje:

    nice nice verhalen!
    beetje jamemr dat jij nie werd uitgedaagd om je hoofd kaal te scheren! dan was je zo klaar geweest..:P


  • 14 September 2010 - 19:20

    Jezus:

    Yoo!!
    Ja dat vind ik wel een goeie van ann, alleen je antwoord is een beetje gek, want dan heb je toch elke dag TEKO?
    Ik vind je stories vet hilarisch en ik ga zo een kaart naar je schrijven! daarna je adres zoeken! (anders komt ie niet aan ha!)
    Btw ik ga SPH doen, in deeltijd jeweetwel een studie. haha hilaarisch! anyweejs, have a nice day, kussies!!xxx succes met je boek

  • 15 September 2010 - 13:11

    Dorien Beijk:

    TEKO is de school waar ik op zit nu. Het was een dag om iedereen beter te leren kennen, vandaar dat het TEKO dag heette.

  • 19 September 2010 - 14:22

    Johan:

    hoi Dorien.Fijn dat het tot nu toe goed met je gaat,en dat je het naar je zin hebt.Ja wat wil je ook met zulke leuke uitdagingen,dat is toch lachen.Ik vind die verhalen prachtig om te lezen.Ook de foto's zijn leuk,lekker doorgaan zo.Bedankt voor je smsje op mijn verjaardag,en de leuke kaart via de mail.En natuurlijk ook voor het leuke kado van jullie.Ik vind het een hardstikke toffe poster,en die krijgt een mooi plaatsje.Ik heb een leuke drukke verjaardag gehad en ben ook aardig verwend met kadootjes.
    Het is toch onvoorstelbaar dat je alweer 2 weken in Denemarken bent.De tijd vliegt voorbij.Ik hoop dat het goed blijft gaan op je school,en ik kijk alweer uit naar je volgende verhaal.Misschien spreek ik je binnenkort wel een keer,want ik heb nu ook skype.Dorien geniet van alles en tot de next time
    gr xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Denemarken, Herning

Stage in Denemarken

Recente Reisverslagen:

24 Januari 2011

Thuis

18 Januari 2011

Bijna het eind..

09 Januari 2011

Weer in Denemarken

09 Januari 2011

Weer thuis

13 December 2010

Bijna kerst
Dorien

Komend half jaar houd ik iedereen via deze blog op de hoogte van de dingen die ik ga meemaken omtrent mijn minors in Azië.

Actief sinds 30 Juni 2010
Verslag gelezen: 250
Totaal aantal bezoekers 35271

Voorgaande reizen:

25 Januari 2016 - 24 Juni 2016

Mijn minors in Azië

30 Juni 2011 - 30 Augustus 2011

werken in cherso

28 Augustus 2010 - 23 Januari 2011

Stage in Denemarken

04 Juli 2010 - 22 Augustus 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: