3e week - Reisverslag uit Herning, Denemarken van Dorien Beijk - WaarBenJij.nu 3e week - Reisverslag uit Herning, Denemarken van Dorien Beijk - WaarBenJij.nu

3e week

Door: Dorien

Blijf op de hoogte en volg Dorien

20 September 2010 | Denemarken, Herning

Hallo allemaal!

Er is weer een week voorbij, en er zijn weer leuke dingen gebeurt!
Deze week hadden we op woensdag de presentatie over het project. Het ging redelijk goed. Zelfs zo goed dat ik er een 10 voor kreeg! Nu moet ik wel zeggen dat ze hier een ander cijfer systeem hebben. Een 12 is het hoogst en een - 3 het laagst. Dus een 10 is vergelijkbaar met een 8,5. Maar door zo'n goed cijfer word ik steeds een beetje zekerder van mijn Engels.

Op donderdag hadden we de eerste echte les dag. Dat was redelijk zwaar. We hadden de hele dag maar 2 vakken. Toch gingen ze allebei over management, en dat dan in het Engels! Best moeilijk met al die begrippen en moeilijke zinnen.
Op de donderdag avond hadden we hier in het huis een casino avond! Het eten begon om half 6. Dus wij allemaal in leuke jurkjes, en mooi opgemaakt naar de eetzaal. Daar hadden we een 3-gangen menu. Dat menu was geïnspireerd op België. We kregen lekkere frietjes, worst en warme wafels met slagroom en chocolade saus toe, een echt feestmaal!

Daarna hadden we het casino gedeelte. Er waren professionele mensen aanwezig die bij de tafels stonden en alles uitlegde. Eerst keken we wat rond met een glas ´champagne´ in ons had. Maar al vrij snel kwamen we bij de ‘black jack tafel’ . Allemaal jongens natuurlijk.. Haha! Maar wij lieten ons niet kennen, en gingen langzamerhand ook mee doen. Het werd erg leuk. De jongens dachten natuurlijk dat we er niks van konden. Maar na een aantal keren mee te hebben gespeeld, gingen zelfs jongen op ons in zetten!! Na een tijdje was het afgelopen en gingen we naar de soort van huiskamer waar ook alcohol werd geschonken. Daar bleven we tot een uur of 12, en zijn toen lekker in ons bed gerold.
De volgende dag moesten we namelijk om kwart over 8 op school zijn!

Toen begon het weekend. Het was een ander weekend dan anders omdat 1 van ons visite kreeg. Die hebben we het hele weekend amper gezien. Echt raar, want je zit steeds op de 6de te wachten. Zaterdag heb ik lekker op mijn kamer gezeten en de papieren -die we op school kregen hadden- geordend. De rest was aan het winkelen, dus het was eindelijk ff rustig. S´avonds hebben we met z´n allen nog wat tv gekeken, en zijn toen ook alweer redelijk vroeg naar bed gegaan.
Op Zondag zijn we wezen zwemmen. Wat niet echt een succes was. Er was maar 1 normaal bad open, maar daar kon je eigenlijk alleen in als je van de duikplank af wou. Wel ben ik daarna voor het eerst in mijn leven onder de zonnebank geweest! Ik had steeds het gevoel dat ik er doorheen zakte! Maar achteraf was dat natuurlijk onzin.

Gisteren avond zijn we weer wezen sporten (wat we nu trouw elke dag doen). We zijn er vrij serieus mee bezig, want zondag word nu ons vast weeg- moment- dag.. Na he fanatieke sporten en de sauna, hebben we een lekker wijntje gedronken om de nieuwe week in te luiden! (ja je moet toch ergens op proosten).
Dat waren mijn belevingen voor deze week. Volgende week ga ik naar Soro, een plaatsje valk bij Kopenhagen. Daar zie ik mijn ouders ook, dus daar heb ik wel zin in.

Groetjes Dorien

• 21 September 2010 - 07:41

Poffer:

hoi Dorien, dat ziet er gezellig uit. pas op dat weeg moment,na zulke Belgische uitspattingen, als dat maar goed komt.
    ik ben met je mam naar de Flint geweest ,waar Roos en Annelies aan- wezig waren. mooi daar .
    met jepa had ik andere afspraken, oa in het bos.
    het is allemaal goed gekomen, geen zorgen.;)
    je moeder wist ervan.
    Dorien , nog veel plezier daar en goede reis naar je tante,eind deze week.

• 21 September 2010 - 20:34

Jezusje:

heb jij een nieuw jurkje??:O
    haha

nice hoor..!! vooral dat wijn drinken om de week in te luiden zeker..?:P

kusje

• 23 September 2010 - 19:49

Jepa:

ja ja lekker naar het casino...
    veel fun en tot morgen ;-)