Weekje terug naar Nederland! - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Dorien Beijk - WaarBenJij.nu Weekje terug naar Nederland! - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Dorien Beijk - WaarBenJij.nu

Weekje terug naar Nederland!

Blijf op de hoogte en volg Dorien

09 Mei 2016 | Indonesië, Denpasar

Goedemiddag allemaal,

Afgelopen weken is er weer een hoop gebeurt. De opdrachten van school gaan het z’n gangetje en het moduul begint langzaam vorm te krijgen. Ook het tijdsbesef hoe lang we hier nog zitten dringt tot me door; zo ook de week voor onze studieweek (lees vakantie). Hierdoor kreeg ik last van heimwee. Ik vind het niet leuk om toe te geven, maar voor het eerst in mijn leven heb ik echte heimwee gehad. Ik kon en deed vrij weinig meer en vond nergens meer wat aan. Ik kon alleen maar blind staren op het feit hoe lang we hier nog zouden zitten. Na twee dagen er zo door heen te hebben gezeten heb ik besloten de vrije week te gebruiken om een weekje naar Nederland te komen. Zondagochtend heb ik de knoop doorgehakt en een paar uur later zat ik in de taxi op weg naar het vliegveld. Ik twijfelde wel veel of ik het juiste deed, maar het voelde wel gelijk goed, dus ik heb me daar aan vast gehouden.

Ik vloog met Qatar airlines en dat vond ik echt een hele fijne vliegtuigmaatschappij. Genoeg beenruimte, erg vriendelijk personeel en een etuitje met alles wat je nodig hebt waaronder sokken en een tandenborstel. Ik had een tussenstop op Doha (qatar) en ook dat viel me alles mee. In het vliegtuig had ik een promotiefilmpje gezien van het vliegveld en daar zag ik een ruimte met allemaal ligstoelen, daar ben ik dus naar op zoek gegaan. Ik vond uiteindelijk de ruimte, al vond ik wel dat ze me allemaal wat raar aankeken door die ruit; wat bleek, was ik bij de mannenruimte wezen kijken voor een plekje! Gelukkig had ik het op tijd door en liep ik snel verder naar de vrouwenruimte. Het was ideaal om daar te liggen, mits er natuurlijk een snurkende vrouw naast je lag! Rond de ochtend vloog ik door naar Amsterdam.

Na ongeveer een 24 uurige vliegreis landde ik op Schiphol en daar stonden mijn ouders en Marc me op te wachten, echt super lief dat ze alle drie de dingen aan de kant hebben geschoven en mij hebben opgehaald! Na wat koffie op Schiphol zijn we naar Noordwolde gereden waar we gezellig hebben gegeten met z’n vieren. Daarna zijn Marc en ik verder gereisd naar Terschelling. Daar stond Roos ons ook al op te wachten :)

Deze week in Nederland was echt heel erg leuk, het was natuurlijk heerlijk weer en op het mooie Terschelling voelde het allemaal echt als vakantie. Ik had maar weinig mensen laten weten dat ik een weekje over was, dus wanneer ik iemand tegen kwam was dit een echte verassing!

Natuurlijk ging deze week vliegensvlug voorbij en stond ik zaterdagmiddag weer op Schiphol. Zondag ben ik rond middernacht weer aangekomen in Bali. Het is heel apart om een hele dag onderweg te zijn naar een plek die je al kent. Ook vandaag voelde alles weer heel normaal hier, al merk ik dat ik echt een stuk vrolijker ben sinds ik naar Nederland ben geweest. Ook heb ik besloten helemaal eerder terug te komen waardoor ik nu op 3 juni terugvlieg. Dan vind ik het wel mooi geweest hier in Azië.

Ik heb nu nog 3,5 week hier op Bali en daar ga ik nog een hele mooie tijd van maken. Ik heb nog wat leuke dingen gepland en er moet nog een hoop gebeuren voor school nu ik heb besloten eerder terug te gaan. Ik heb er zin in en ik hou jullie uiteraard op de hoogte.

Liefs uit Bali

  • 09 Mei 2016 - 17:21

    Annelies Beijk:

    Het komt vast allemaal goed! Zet hem op in je laatste weekjes! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dorien

Komend half jaar houd ik iedereen via deze blog op de hoogte van de dingen die ik ga meemaken omtrent mijn minors in Azië.

Actief sinds 30 Juni 2010
Verslag gelezen: 189
Totaal aantal bezoekers 35194

Voorgaande reizen:

25 Januari 2016 - 24 Juni 2016

Mijn minors in Azië

30 Juni 2011 - 30 Augustus 2011

werken in cherso

28 Augustus 2010 - 23 Januari 2011

Stage in Denemarken

04 Juli 2010 - 22 Augustus 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: