Vakantie in Thailand - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Dorien Beijk - WaarBenJij.nu Vakantie in Thailand - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Dorien Beijk - WaarBenJij.nu

Vakantie in Thailand

Door: Dorien Beijk

Blijf op de hoogte en volg Dorien

20 Maart 2016 | Thailand, Phuket

En toen brak de vakantie aan. Ookee, eerst had ik nog een paar dagen school, maar jullie hebben volgens mij al gemerkt dat dit niet erg spectaculair is. De meeste leuke en bijzondere dingen maak ik toch mee in het weekend of in dit geval, in de vakantie!

Vrijdag’s hadden Minou en ik allebei geen les, dus zijn we donderdag gelijk uit school al met het vliegtuig vertrokken naar Phuket! Dit is een erg toeristisch eiland, waar dan ook veel te beleven is. Al met al zijn we nog weinig op stap geweest, dus dat hebben in Phuket proberen goed te maken. Ik heb jullie in één van de eerste blogs verteld over Khao San Road, ik vond dat toen al een hele ervaring met overal discotheken, kroegen, muziek, dansende mensen op straat, mannetjes die je overhalen om naar een pingpong show te gaan etc. Maar toen kende ik Bangla Road nog niet! Jemig, dit is minstens zo heftig als de uitgaansstraat van Bangkok! Echt één groot gekkenhuis met nog gekkere mensen en een hoop gezelligheid! We gingen met z’n tweetjes op stap, maar al snel kwamen we andere klasgenoten tegen die ook toevallig in Phuket waren beland. Al met al was het een erg gezellige avond/nacht!

De volgende dag hebben we -na een pizza ontbijt- het strand opgezocht; ons hotel lag centraal gelegen midden op Bangla Road en wanneer we deze straat uit liepen zaten we al op het strand! Een ideale locatie dus. Later deze dag kwamen Nina en Roos aan vanuit Koh Chang, hier zijn ze een kleine week geweest. De komende avond hebben we hetzelfde gedaan als de nacht ervoor en zo zagen onze eerste dagen vakantie eruit; beetje stappen, beetje slapen, beetje zonnen. Je raad het al, na vier dagen heb je het hier wel gezien. We besloten om verder te reizen naar een eilandje in de buurt. Na wat onderzoek naar de verschillende eilandjes hebben we besloten om naar Koh Yao Noi te gaan. Achteraf bleek dit een erg goede keus te zijn!

We pakten een longtail boot naar het eiland en na een klein uurtje kwamen we aan op dit prachtige eiland. In de verte zagen we letterlijk de witte stranden en palmbomen ons al toelachen :-)
Na een klein ritje in de auto kwamen we aan bij onze bungalow, deze was back to basic. Geen warm water en geen airco. Dit laatste heb ik de afgelopen maanden wel als (eerste) levensbehoefte beschouwd, dus dit was even wennen! De bungalows lagen helemaal verscholen in het groen en wanneer we het rustige straatje overstaken waren we al op het strand!

Dit eiland kan ik echt iedereen aanraden om heen te gaan! Het heeft een erg mooie natuur, er zijn weinig toeristen en de restaurantjes die er zijn, maken er echt een feestje van met live muziek, gezellige zitjes en hier en daar een schommel of hangmat in de boom om lekker in te chillen, cheers!

De tweede dag op dit mooie eiland besloten we om de zonsopgang te bekijken, hierdoor moesten we rond half zeven op het strand staan. Dit was weliswaar een beetje vroeg, maar dit was het zeker waard! (zie foto hieronder) Hierna zijn sommige van ons nog verder gaan geslapen, terwijl Minou alvast het eiland op een scootertje aan het verkennen was, super handig!

Later op de dag hebben we met z’n allen het eiland bekeken, wat gewinkeld, gekletst met de bewoners van het eiland en lekker gegeten. Minou en ik hebben nog gekanood naar een onbewoond eilandje in de buurt, hier stond één grote rots, die wij uiteraard beklommen hebben! Het uitzicht was heel erg mooi! (zie foto onderaan) De volgende dag herhaalde dit en zijn we wat meer op de zandpaden gegaan om te kijken waar we uit zouden komen. Dit bleek een erg goede keus aangezien we echt op een idyllisch mooi strandje uitkwamen!

Na vier nachten op dit mooie eilandje zijn we weer terug gegaan naar Phuket, aangezien we zondag vanaf hier weer terug vlogen. Van deze laatste dagen heb ik zelf weinig mee gekregen aangezien ik het grootste gedeelte in bed heb gelegen met een flinke verkoudheid. De rest van de meiden hebben de vakantie zeker leuk afgesloten met o.a. suppen en een eilandtocht met een kano.

Zondag zijn we weer met z’n vieren naar Bangkok gevlogen waarna we afscheid hebben genomen van Roos en Nina. Dinsdag vliegen zij weer terug naar Nederland, waardoor hun avontuur er alweer bijna op zit.

Ik zal deze week nog een paar dagen veel bezig met school, aangezien vrijdagochtend mijn vriendje Marc aankomt in Bangkok!!

Ik hou jullie op de hoogte,

Liefs uit Bangkok!


  • 20 Maart 2016 - 14:10

    Mariëlle:

    Wauw dat klinkt super chill Do!!! Super leuk dat Marc komt! Veel plezier! Liefs Mariëlle

  • 20 Maart 2016 - 17:49

    Papa:

    Weer een mooi verhaal!

  • 27 Maart 2016 - 20:44

    Annelies Beijk:

    Leuk leuk! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dorien

Komend half jaar houd ik iedereen via deze blog op de hoogte van de dingen die ik ga meemaken omtrent mijn minors in Azië.

Actief sinds 30 Juni 2010
Verslag gelezen: 310
Totaal aantal bezoekers 35201

Voorgaande reizen:

25 Januari 2016 - 24 Juni 2016

Mijn minors in Azië

30 Juni 2011 - 30 Augustus 2011

werken in cherso

28 Augustus 2010 - 23 Januari 2011

Stage in Denemarken

04 Juli 2010 - 22 Augustus 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: