Mijn eerste schooldag - Reisverslag uit Herning, Denemarken van Dorien Beijk - WaarBenJij.nu Mijn eerste schooldag - Reisverslag uit Herning, Denemarken van Dorien Beijk - WaarBenJij.nu

Mijn eerste schooldag

Door: Dorien

Blijf op de hoogte en volg Dorien

31 Augustus 2010 | Denemarken, Herning

Hallo allemaal!

Hoe is het met jullie?
Met mij gaat het goed.

Ik ben vandaag voor de 1e keer naar school geweest, en het was goed te doen. We wisten alleen niet hoelaat we waar moesten zijn, wat als gevolg had dat we ruim een half uur moesten wachten. Een beginners foutje laten we maar zeggen. We werden met alle buitenlandse studenten in een zaal gedropt, en daar kregen we veel informatie. Ze zijn allemaal erg aardig en vriendelijk. Met de lunch kregen we een broodje, en na de lunch zat het er voor ons alweer op!

Op naar dag 2.. Het verliep eigelijk een beetje hetzelfde, behalve dat we vandaag een lange presentatie kregen over Denemarken zelf. Opzich wel interessant, maar het was erg warm in de zaal, waardoor er veel mensen bijna in slaap vielen (waaronder ikzelf ook). Maar goed, daarna moesten we nog even pasfoto's maken en waren we alweer klaar voor vandaag.

We zijn vandaag direct uit school even de stad in geweest, waar we de hoognodige dingen hebben gekocht (wasmand, kledinghangers etc.). Zo word ons kamertje stukje bij stukje meer compleet.
Ik slaap momenteel nog met iemand op de kamer, maar we krijgen binnen een paar weken een eigen kamer. Iets waar ik erg naar uit kijk, aangezien ik net 7 weken een kamer heb gedeeld.

Het eten is hier erg goed. Erg gezond ook, iets waar ik weer een beetje aan moet wennen. Voor de lunch op school, krijg je een lunch pakketje mee, waar onder anderen een stukje fruit in zit, dus dan krijg ik ook nog genoeg vitamines binnen.

Ik hoop dat ik jullie een beetje een beeld heb gegeven van hoe ik hier nu leef. Ik zal binnenkort even foto's maken, zodat jullie er ook een beeld bij krijgen.

Groetjes Dorien

• 31 Augustus 2010 - 14:18

Jezus:

Lalala! wat een coole mail zeg! ik vind het wel grappig. Nou gelukkig dat je gezond eet! en een wasmand is ook altijd handig!
    op naar de volgende dagen!, komt wel goed schatje
    kussen jezus

• 31 Augustus 2010 - 17:33

Annelies:

Jaah, die wasmand, die doet t hem!!! Enne vrolijk je kamer maar lekker op met alle vrolijke verjaardagscadeautjes enzow!! Enne met ons gaat het ook goed, dank je!?:p

• 31 Augustus 2010 - 17:50

Jezusje:

very nice hoor allemaal..;)

have fun nog.!

maar btw van waar is die foto? -,~

• 31 Augustus 2010 - 21:07

Jepa:

leuk om ff wat van je te lezen. m'n oma zei het al: orde, regelmaat en vitamines...
    greetzzzzz