De eerst week op school zit erop! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Dorien Beijk - WaarBenJij.nu De eerst week op school zit erop! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Dorien Beijk - WaarBenJij.nu

De eerst week op school zit erop!

Door: Dorien Beijk

Blijf op de hoogte en volg Dorien

07 Februari 2016 | Thailand, Bangkok

Goedemiddag allemaal,

Deze week is ook weer voorbij gevlogen! Ik zal jullie weer even een beeld geven van mijn afgelopen week.

Maandag begonnen we met school; de eerste dag stond in het teken van de introductie. We kregen een aantal presentaties te zien waarin de Thaise cultuur werd uitgelegd en hoe de lessen er op deze school aan toe gaan. Het is een heel erg groot complex met onder andere (les) gebouwen, een supermarkt, zwembad, sportcentrum etc.. Allemaal erg fijn! De rondleiding op deze campus kregen we van eerste jaars studenten, dus we konden meteen onze Thaise taal/gebruiken oefenen.
Wij zijn de enige buitenlandse groep die op deze school studeert, in totaal studeren hier 30.000 studenten, dus wij vallen wel op met onze blanke huidjes.

Dinsdag begon school ‘echt’, we kregen weer veel informatie over het land, maar deze keer ging het ook wat dieper in op de lesstof. Ik doe de minor Management en Marketing en dat is zeker in dit wereld deel erg interessant. Er is een verschuiving gaande van mensen met een laag inkomen, naar een middenklasse inkomen. Hierdoor gaat er veel veranderen in dit werelddeel. Maar hierover leer ik de komende tijd dus nog veel meer.

Vrijdag was er de mogelijkheid om vanuit school een stukje van het land te zien middels een 'Welkoms trip'. Hier hebben we ons voor opgegeven en dit was zeker de moeite waard! We gingen naar het gebied Ayutthaya, hier was vroeger de hoofdstad van Thailand (toen nog Siam) gevestigd. Hier hebben we eerst Bang Pa in Palace bezocht, dit was vroeger het zomerpaleis van de Koning. De gebouwen die er stonden waren allemaal erg mooi en ook de tuinen werden goed onderhouden. Hier zagen we ook wat beesten zoals schildpadden en leguanen.

Het was erg indrukwekkend en het respect dat de Thaise mensen hebben voor het koningshuis is ongekend! Ik had zelf een lange jurk, met split aan en dat merkte ik meteen toen ik binnen was; er kwam een man achter me aanrennen met veiligheidsspeldje, want een split is echt veel te bloot! Knieen en schouders moeten bedekt zijn, anders heb je geen respect voor het konignshuis. Gelukkig was dit (door die speldjes) snel te verhelpen en mocht ik verder lopen. Je kon goed merken dat het een onderdeel van de geschiedenis was aangezien er ook veel scholieren waren.

Daarna gingen we verder naar Baan Hollanda, dit museum geeft een goed beeld weer van de geschiedenis tussen Thailand en Holland sinds het VOC-tijdperk. Wat vooral opviel is dat het veel over het watermanagement ging, wat uiteraard ook erg bijzonder is van ons kikkerlandje. Vervolgens gingen we naar de tempel ‘Wat Phra Mahathat’ was ook erg bijzonder aangezien er hier een boedha hoofd in boomwortels is vergroeid. Bij dit tempelcomplex waren enorm veel boedha’s zonder hoofden; deze zijn waarschijnlijk meegenomen door dieven toen begin 1900 een deel van dit complex instortte.
Daarna gingen we naar het tweede tempelcomplex ‘Wat Chai Watthanaram’, deze tempel wordt beschouwd als één van de mooiste van Ayutthaya. Dit was ook weer erg bijzonder om te zien, het is allemaal zo groot en hoog dat ik me echt heb lopen verbazen over hoe de mensen dit honderden jaren geleden konden maken!

En toen.. was het weekend!

We zijn vrijdagavond met z’n vieren richting Bangkok gegaan, hier hadden we een hotelltje geboekt waar we vlak bij het uitgaanscentrum van de stad zaten. Enorm druk, toeristisch en vooral erg gezellig! Zaterdag zijn we overdag naar Chatuchak gegaan, deze markt is één van de grootste in de wereld met 15.000 marktkraampjes! Hier zijn we de hele dag geweest; op deze markt kan je echt alles kopen! Van slangen, tot planten, (heel erg veel) kleding, meubels en echt alles wat je verder nog kan bedenken! S’avonds zijn we uit eten geweest op Khao san road en later hebben we hier ook nog leuk gestapt! Hier kwam ik nog een oud collega tegen die ik ken van mijn tijd uit Griekenland! Erg toevallig en leuk om haar weer even te zien!

Zondag zijn we naar een kleine floating market geweest en hebben we een uurtje rond gevaren op een leuk bootje. Hier zagen we ook een tempel in aanbouw, de Boeddha staat er al en het gebouw wordt er omheen gemaakt, dat geeft wel aan hoe groot de Boeddha's hier zijn.

Dit was het weer voor deze week, ik hou jullie op de hoogte!

Liefs uit Bangkok

  • 08 Februari 2016 - 10:28

    Roos:

    Ha zus! Wat een leuke week! Mooi om te lezen allemaal, ik raak nu ook wel nieuwsgierig naar dat mooie land :) Xx tot snel

  • 08 Februari 2016 - 19:28

    Johan:

    He Dorien. Ik zie dat de site het nu weer doet.Gisteren heb ik je een mail gestuurd als reactie op je geweldige verhaal omdat deze site het niet wilde versturen, nu ga ik kijken of hij het wel doet.
    Veel plezier verder.

  • 20 Februari 2016 - 09:50

    Carla:

    Joehoe!!! Heerlijk daar in Bangkok he! Ik ben jaloers op je. Heb je al een 'sticky rice met mango' gegeten?? Vorige week lukte het niet om een reactie te plaatsen, maar daar was ik niet de enige in zie ik al. Have fun! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dorien

Komend half jaar houd ik iedereen via deze blog op de hoogte van de dingen die ik ga meemaken omtrent mijn minors in Azië.

Actief sinds 30 Juni 2010
Verslag gelezen: 287
Totaal aantal bezoekers 35297

Voorgaande reizen:

25 Januari 2016 - 24 Juni 2016

Mijn minors in Azië

30 Juni 2011 - 30 Augustus 2011

werken in cherso

28 Augustus 2010 - 23 Januari 2011

Stage in Denemarken

04 Juli 2010 - 22 Augustus 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: