Bobby's Jungletour - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Dorien Beijk - WaarBenJij.nu Bobby's Jungletour - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Dorien Beijk - WaarBenJij.nu

Bobby's Jungletour

Door: Dorien Beijk

Blijf op de hoogte en volg Dorien

09 Maart 2016 | Thailand, Bangkok

Alweer mijn vijfde blog vanuit Thailand!

Deze week was erg leuk en vloog voorbij! Na een paar dagen te hebben gestudeerd ging ik donderdag na mijn lessen naar een foodpack beurs. Dit was een beurs waarop allerlei verschillende soorten en manieren van verpakkingen gedemonstreerd werden. Ook was er bij deze beurs een robotboks wedstrijd. Scholieren uit de buurt hadden zelf robotjes gemaakt en die gingen in een speciale ring ‘vechten’ tegen elkaar. Ik had dit nog nooit gezien!

Daarna ben ik op weg gegaan naar het vliegveld! Om zes uur landden hier Roos en Nina! Na een tijdje op het vliegveld te hebben rond gedwaald hoorde ik ineens mijn naam achter me en daar stonden ze opeens! Echt heel erg leuk om ze hier te zien! Na het een en ander te hebben geregeld op het vliegveld zijn we naar Sita Vila gereden. Hier hebben ze mijn kamer bekeken en hebben we in de buurt ergens lekker gegeten. Daarna gingen zij op weg naar hun hotelletje en ik maar lekker naar bed.

De volgende dag vertrokken we met z’n achten (Minou, Chantal, Sabine, Maxime, Han, Roos, Nina en ik) naar Khao Yai, het oudste nationaal park van Thailand. Om 06.30 uur begon op zaterdag onze jungle tour. We reden eerst een stuk naar het nationaal park waarna we een mooi viewpoint bezochten. Na nog een korte stop bij een souvenirshop gingen we de jungle in. We droegen mooie blauwe ‘sokken’ die ons beschermde tegen bloedzuigers. Eenmaal in de jungle ging onze gids voorop die ons de mooiste plekjes liet zien. Er staan hele mooie grote bomen die honderden jaren oud zijn, ze zijn echt zo mega groot en bijzonder, dat je in sommige bomen een gat in het midden hebben waar je in kan staan! We hebben bijzondere beesten gezien; ik heb er foto’s van en deze staan onder dit verhaaltje.

Na een paar uur in de jungle zijn we na een lunch opzoek gegaan naar watervallen, deze waren helaas bijna helemaal droog aangezien er weinig water is op het moment, het regenseizoen begint wanneer we hier vertrekken, dus pas dan is er weer genoeg water. Hierna zijn we op zoek gegaan naar olifanten, deze hebben we helaas (!!!) niet gezien . S’avonds hebben we lekker gegeten bij onze accommodatie en na wat biertjes zijn we lekker naar bed gegaan.

De volgende dag begon onze tocht pas om 15.00 uur s’middags. S’Ochtends hebben we lekker in het zwembadje gezwommen die in ‘onze tuin’ stond. Daarna zijn we naar een super mooi meertje gegaan, waar we in hebben gezwommen. Er waren hier heel veel Thaise mensen, deze zwommen (uiteraard) ook in dat meertje, maar met kleren aan. Ze schamen zich namelijk voor hun lichaam, waardoor wij dus erg opvielen! Blanke meiden in bikini, haha, we leken wel aapjes.

Daarna zijn we naar een vleermuizengrot gegaan, hier hingen echt duizenden vleermuizen op z’n kop in deze koele grot. Heel bijzonder om te zien. Hierna werden we geroepen aangezien er uit een andere grot heel veel vleermuizen vertrokken uit hun grot. Echt minutenlang (ik denk wel een kwartier) vlogen deze vleermuizen uit hun grot, ze vlogen allemaal achterelkaar aan in een soort van slang. Deze vleermuizen kunnen niet individueel vliegen, dus gebruiken ze elkaar om in de lucht te blijven. Ook hier heb ik foto’s van, die over dit verhaal staan.

S’avonds gingen we weer met tegenzin naar huis, we wilden allemaal heel graag langer blijven omdat er echt een hele leuke sfeer hing op de accommodatie van ‘Bobby’. We waren na een twee uurtjes weer terug bij Sita Vila. Roos en Nina zijn daarna nog verder gegaan naar hun eigen accommodatie aangezien ze op maandag naar Kho Chang (olifanten eiland) vertrokken! Stiekem ben ik wel een bijna jaloers! Gelukkig heb ik met een paar dagen vakantie en dan staan er ook weer mooie en leuke dingen te gebeuren.

Ik hou jullie op de hoogte!

Liefs uit Bangkok

  • 09 Maart 2016 - 09:13

    Annelies:

    Leuk leuk leuk!!

  • 09 Maart 2016 - 11:31

    Maxime:

    Was een super weekend! En ook leuk geschreven!

  • 09 Maart 2016 - 21:39

    Papa:

    mooi verhaal!
    Jij schrijft dat je (bijna) jaloers bent op Roos en Nina, wat denk je van ons???
    het is jullie gegund! geniet ervan

  • 13 Maart 2016 - 10:23

    Carla:

    Wahaha wat een 'spinnetje'....!!!!

  • 13 Maart 2016 - 11:01

    Johan Beijk:

    Hoi Dorien. Super verhaal weer. Als ik lees wat jullie allemaal doen is er toch geen tijd om naar school te gaan maar misschien is dat ook wel bijzaak (haha ) Jammer dat jullie de olifanten gemist hebben. Is er verder eigenlijk nog groot wild op Thailand? Geniet lekker van je tijd daar en zeker nu je zus er nog is.
    Op naar het volgende verhaal.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dorien

Komend half jaar houd ik iedereen via deze blog op de hoogte van de dingen die ik ga meemaken omtrent mijn minors in Azië.

Actief sinds 30 Juni 2010
Verslag gelezen: 373
Totaal aantal bezoekers 35275

Voorgaande reizen:

25 Januari 2016 - 24 Juni 2016

Mijn minors in Azië

30 Juni 2011 - 30 Augustus 2011

werken in cherso

28 Augustus 2010 - 23 Januari 2011

Stage in Denemarken

04 Juli 2010 - 22 Augustus 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: