mijn eerste werkdag - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Dorien Beijk - WaarBenJij.nu mijn eerste werkdag - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Dorien Beijk - WaarBenJij.nu

mijn eerste werkdag

Door: dorienbeijk

Blijf op de hoogte en volg Dorien

09 Juli 2010 | Griekenland, Athene

Hooi!

hoe is het daar allemaal?
Hier gaat alles goed. Gisternacht heb ik voor de eerste keer gewerkt. Het was direct al spannend want toen ik nog geen 2 uur aan het werk was, moest ik verplicht buiten gaan zitten en net doen alsof ik een klant was. Dat moest omdat de belstingdienst aan het rond kijken was wie er werkte. Niet iedereen word opgegeven bij de belasting, vandaar.
Ik vond het wel grappig want naast ons zit een bar, en die propper die aan het werk was, deed ook snel een gewoon shirt aan, en deed net of hij een klant was. Het schijnt hier dus wel normaal te zijn.

Vandaag heb ik voor de 2e keer gewerkt, en het ging alweer wat beter. Nu ik er zo bij na denk vind ik de 2e keer altijd erger dan de eerste keer, maar nu heb ik de 2e keer al gehad, dus kan het alleen nog maar beter gaan!


Het was vandaag wel even druk, en toen snapte ik het even allemaal niet meer. Maar na de drukte heeft Mira (mijn ledinggevende) even uitgelegd hoe ze werken, en nu snap ik het beter. Al kan ik de logica nog niet echt een ontdekken..

Het leven hier is echt heel anders dan dat ik gewent ben. Een paar dagen geleden ging ik op stap tot half 7 en toen werd ik de volgende dag pas om kwart voor 5 wakker!! Echt heel raar hoe snel de tijd hier gaat!
Ik zal nog wat meer vertellen over het stappen hier. Het is eigelijk net zoiets als werken, of sporten. Werken omdat jet het hier bijna 8 uur doet, en sporten om te kijken bij wie je het goedkoopst uit bent.
Je gaat hier rond 12 uur op stap, je loopt wat door de straat, en je word overal aangehouden of je misschien ook bij hun wat wil komen drinken. (dat zijn de proppers). De proppers kiezen dus uit wie ze in hun bar of club willen hebben.
Aleen werkt het meestal niet zoals ze willen, want ja, het zijn en blijven nederlanders . Als een propper je naar binnen vraagt voor een gratis drankje, ga je erop in, maar na dat gratis drankje, loop je weer door. Om een uur of 5 gaat alles dicht, maar dan ga je gewoon zoeken wat nog open is. En dan rond een uur of 6 gaat een groot afterparty club open, dus dan kan je daar gerust tot een uurtje of 9 verder feesten.
Ik hou best van stappen, maar na een uurtje of 5 heb ik het echt wel gezien! Ik vind het echt zwaar! haha!!

We hebben sinds giser ook airco op onze kamer, dat vind ik echt heerlijk! Ik vind het hier sowieso leuker worden, we zitten nu ook weer met z'n 3en op het balkon. En zo waait iedereen binnen. Een bijkomd voordeel is dat ik alleen hier alleen internet heb, zodat iedereen hier met de laptop heen komt, maar toch;)
Ik heb trouwnes net afgesproken dat ik dinsdag de Samaria kloof ga lopen samen met Mieke. Het schijnt echt heel mooi te zijn, dus ik ben erg benieuwd!

Ik zit even om me heen te kijken wat ik nog meer kan vertellen.
Ohja, er rijden hier heel veel scooters en quats rond (ik weet niet of ik het goed heb geschreven). Als er grondig iets aan het gat in de ozonlaag gedaan moet worden, moeten ze die dingen afschaffen!

Er lopen hier ook veel zwerf katten en honden rond. Niet echt fijn vind ik, soms maken ze ruzie en is er een hoop kabaal.Al klinkt het meestal erger dan dat het is.
Je mag ze ook niet aan raken want er schijnen veel ziektes aan die beesten te kleven.

Niet alleen beesten lopen hier los rond, ook kinderen van 6 tot 12 jaar lopen hier s'nachts (!) gewoon los over straat.
Ze kijken je dan zielig aan en proberen je te knuffelen. Zodat ze snel je geld of andere waardevolle spullen kunnen pakken. Heel sneaky allemaal.

Nou ik rond het een beetje af, ik wou nog wat vertellen, maar dat ben ik vergeten.

Veel groetjes van het zon overgote Kreta!

Dorien

  • 09 Juli 2010 - 07:44

    Pearly:

    nou ik heb het weer gelezen hoor.:)!
    de verhalen moeten niet veel langer worden.. dan ga ik het niet meer lezen,.! haha!

    xx'

  • 09 Juli 2010 - 15:10

    Annelies:

    Leuke verhalen hoor! Ga je ook nog foto's op de site zetten? Of op je hyves ofzo?
    Groetjes!:D

  • 11 Juli 2010 - 12:43

    Johan:

    hoi dorien.nou de kop is eraf,en je eerste werkdagen zitten er ook op.leuk om je verhalen te lezen.het zal wel heel erg wennen zijn in zo'n vreemd land.het is wel een voordeel dat je daar met nederlands nog redelijk uit de voeten kunt.hoe was de wandeling door de kloof?ik heb van div. mensen gehoord dat dat best wel zwaar is,en zeker als het warm is.maar jij als bikkel heb dat natuurlijk wel volbracht.ik hoop dat je je werk steeds leuker gaat vinden,en dat je ook nog plezier hebt daar.wel wat meer foto's maken,krijg ik een beetje beeld hoe het er uit ziet.als ik een adres heb kan ik even op google zoeken.nou dorien maak er wat van en ik blijf je volgen.xxx johan

  • 13 Juli 2010 - 18:47

    Marielle:

    heeej Doo:)

    leuk dat je zo'n site bij houd zeg;)
    zo te lezen heb je t wel leuk! tof:P
    k hoop dat je t ritme een beetje overleefd haha
    nou meis k spreek je vast wel een keer op msn ofzo;) wel leuk een beetje op de hoogte blijven:P maargoed dat is al super met de site!
    liefs!

  • 15 Juli 2010 - 15:38

    Papa:

    hoi Dorien,
    Leuk je dagboek; ben benieuwd naar je ervaringing in die kloof.
    x papa

  • 15 Juli 2010 - 20:09

    Jezus:

    sisster!!
    nou finnaly heb ik t s even gelezen hoor! vette stories juud en ik lagen in een stuip hier!! vooral van de belasting is geniaal, maar wel sneaky idd, net als de jattende kids enzo en de jankende katjes.
    anyways, leuk dat het wat leuker wordt:D komt wel goed schatje ;) pas goed op jezelf anders kom ik je redden!! lots of love jezusjeeexx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Griekenland, Athene

Dorien

Komend half jaar houd ik iedereen via deze blog op de hoogte van de dingen die ik ga meemaken omtrent mijn minors in Azië.

Actief sinds 30 Juni 2010
Verslag gelezen: 180
Totaal aantal bezoekers 35261

Voorgaande reizen:

25 Januari 2016 - 24 Juni 2016

Mijn minors in Azië

30 Juni 2011 - 30 Augustus 2011

werken in cherso

28 Augustus 2010 - 23 Januari 2011

Stage in Denemarken

04 Juli 2010 - 22 Augustus 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: